Museum: verschil tussen versies

Uit wakkerpedia
Ga naar: navigatie, zoeken
Regel 1: Regel 1:
Een ge[[subsidie]]erd [[kunst]]pakhuis waar we het moois van vroegere eeuwen netjes bewaren. Dit kan natuurlijk ook gewoon in een loods op een bedrijvenpark in plaats van in een duur grachtenpand.
+
Een ge[[subsidie]]erd [[kunst]]pakhuis waar we het moois van vroegere eeuwen netjes bewaren. Dit kan natuurlijk ook gewoon in een loods op een bedrijvenpark in plaats van in een duur grachtenpand. Het meeste van dat "moois" zijn trouwens lelijke kunstprullen die nooit en te nimmer tentoongesteld gaan worden en die je trouwens gewoon voor een habbekrats bij de Blokker of de Xenos kan kopen. Dus. Kunstverbrandingen zou daarom een verplicht ritueel moeten worden bij alle musea. Het puilt uit. Weg met die troep.
  
Trouwens, met ministeck kun je thuis ook hartstikke leuke kunst maken. Maar die mag je daarna natuurlijk niet inleveren op het [[gemeente]]huis in ruil voor een zak geld, waarna het in de museumkelder op een stapel andere kunstprullen wordt gegooid. Lelijke kunstprullen die nooit en te nimmer tentoongesteld gaan worden en die je trouwens gewoon voor een habbekrats bij de Blokker of de Xenos kan kopen. Dus. Kunstverbrandingen zou daarom een verplicht ritueel moeten worden bij alle musea. Het puilt uit. Weg met die troep.
+
Het [[Wetenschappelijk bureau van de PVV]] heeft uitgezocht dat er in [[Nederland]] in totaal 297.156 unieke kunstwerken zijn die relatief eenvoudig verkocht kunnen worden. De opbrengst bij veiling plus de besparingen op huisvesting en verzekering zouden uitkomen op minstens 350 miljard euro. "Musea trekken alleen [[buitenlander]]s, dus we gaan die kunstwerken niet echt missen", aldus het bureau. Voor werken als "De zonnebloemen" van Vincent van Gogh en "De nachtwacht" van Rembrandt zullen wellicht slijtvaste en kleurechte reproducties worden teruggeplaatst.
  
  

Versie van 15 jan 2011 om 20:43

Een gesubsidieerd kunstpakhuis waar we het moois van vroegere eeuwen netjes bewaren. Dit kan natuurlijk ook gewoon in een loods op een bedrijvenpark in plaats van in een duur grachtenpand. Het meeste van dat "moois" zijn trouwens lelijke kunstprullen die nooit en te nimmer tentoongesteld gaan worden en die je trouwens gewoon voor een habbekrats bij de Blokker of de Xenos kan kopen. Dus. Kunstverbrandingen zou daarom een verplicht ritueel moeten worden bij alle musea. Het puilt uit. Weg met die troep.

Het Wetenschappelijk bureau van de PVV heeft uitgezocht dat er in Nederland in totaal 297.156 unieke kunstwerken zijn die relatief eenvoudig verkocht kunnen worden. De opbrengst bij veiling plus de besparingen op huisvesting en verzekering zouden uitkomen op minstens 350 miljard euro. "Musea trekken alleen buitenlanders, dus we gaan die kunstwerken niet echt missen", aldus het bureau. Voor werken als "De zonnebloemen" van Vincent van Gogh en "De nachtwacht" van Rembrandt zullen wellicht slijtvaste en kleurechte reproducties worden teruggeplaatst.




De laatste keer dat ik een museum bezocht was in Eindhoven, het van Abbe. De conservator had een hele zaal beschikbaar gesteld aan een verknipte malloot die een berg keien had uitgestald. Sedertdien geen museum meer bezocht. Op allerlei plaatsen kan men kunst zien, galeries e.d. en daar is het ook te koop, maar een museum, een 19e eeuws bedenksel, kan je maar beter mijden. Kosten gigantisch veel geld aan directies, suppoosten, verwarming, huisvesting etc. en dan hangen er wat treurige zaken aan de muur. Uitverkopen en sluiten die hap.
Wim van Ingen , Ham (B) op 14-01-2011, 08:35

Misschien een ideetje waar de reisbureaus in Japan en de rest van wereld, alsmede de hotels in Amsterdam en de rest van Nederland, opgetogen over zullen zijn: Staak vanaf morgen alle restauratie-werkzaamheden in het Rijksmuseum en het Stedelijk Museum. Er komt geen mens meer in, alle spullen blijven precies zo liggen zoals ze er nu liggen. Stel vervolgens deze gebouwen open als MUSEUM OF ABORTED RENOVATION. De toeristen zullen in miljoenen komen aanvliegen om deze producten van menselijke redelijkheid te aanschouwen. Dit is wat ook Plato en Thorbecke vonden: voor zijn belastinggeld heeft de burger recht op echt beleid, niet op kunstbeleid.
Derk Boonstra, Amstelveen op 12-01-2011, 21:25